کانال ارتباط با مشتریان یا کامیون کسب و کار

تبلیغات بازاریابی کانال ارتباط با مشتری بوم کسب و کار کاوه کارگر

کانال ارتباط با مشتریان یا کامیون کسب و کار

این بخش از بوم کسب و کاربه بحث ارتباط با مشتریان می پردازد. به زبان ساده تمام مسیرهایی که مشتری از حضور شما آگاه می شود و شما کالا یا خدمات خود را به دست مشتری می رسانید در این بلوک از ” بوم کسب و کار  “ قرار دارند.

توجه به این بخش باعث می شود ، در درجه اول به شما در معرفی بهتر و سریع تر محصولات به مشتریان کمک می کند و در درجه بعد موجب بهینه سازی و یافتن راه های جدید تری برای رساندن محصولات به دست مشتری می شود

و در آخر و مهمترین بحث در کامیون کسب و کار یا ” کانال ارتباط با مشتریان “ این است که تماس مشتری ها در اوج خود ، در این قسمت با کسب و کار شما برقرار می شود.

 به همین دلیل ” تجربه مشتری “ از شما در این بخش باعث میشود که شما در ذهن مشتری باقی بمانید و شانس داشتن مشتری وفا دار را بدست بیاورید.

در این بخش قلب درآمد شما یعنی تیم فروش شما نیز قرار دارد . اگر شما یک تیم فروش آموزش دیده و حرفه‌ای داشته باشید. می توانید آمار به روز و نابی از ، ذائقه مشتریان و نیازمندی های آنها که هر روز در حال تغییر است را به دست بیاورید. چون این بحث گسترده ای هست در مجال دیگری به آن می پردازیم .

برای مطالعه بیشتر در باره تجربه مشتری روی این پیوند کلیک کنید.

کانال توزیع کانال ارتباط با مشتری بوم کسب و کار تبلیغات بازایابی برندینگ کاوه کارگر

سوالاتی که در این بلوک از بوم کسب و کار مطرح می شود به شرح ذیل است:

  • چگونه مشتری را از کالا یا خدمات خود آگاه می کنیم؟

این قسمت از کانال ارتباط با مشتریان شامل  ؛ تمامی راه های معرفی ما میشود از تبلیغات محیطی تا وب سایت و شبکه های اجتماعی همه وهمه در این حیطه قرار دارند

  • چگونه کالا یا خدمات ما توسط مشتری خریداری می شود؟

این بخش از کانال ارتباط با مشتریان  شامل نحوه خرید مشتری ؛ از مراجعه حضوری در فروشگاه تا خرید از درگاه اینترنتی ما  می شود.

  • چگونه محصول خریداری شده به دست مشتری می رسد؟

آخرین قسمت کامیون کسب و کار به چگونگی فروش از فروش حضوری تا ارسال با پیک یا پست یا دانلود محصول در این بخش پاسخ داده می شود که خود ظرافت های فراوانی دارد.

با جواب به این سوالات ساده مسیر “سفر مشتری” ، نحوه تبلیغات ، بخش زیادی ازتجربه مشتریو ریز اطلاعات مورد نیاز جهت استراتژی شما ، استخراج می شود.

“کانال ارتباط با مشتریان” و ” ارزش پیشنهادی ” از مهمترین بلوک ها در ” بوم کسب و کار ” هستند.

کانال توزیع کانال ارتباط با مشتری بوم کسب و کار تبلیغات بازایابی برندینگ کاوه کارگر

این که چگونه خود را در بازار معرفی کنیم و ” ارزش پیشنهادی “ خود را به مخاطبان اعلام کنیم شریان کسب و کار ماست.

نحوه رسیدن کالا به دست مشتری و حسی که برای او ایجاد می کنیم ما را در یاد مخاطب زنده نگه می دارد. و تماس مستقیم یا غیر مستقیم ما با مشتری باید به صورتی برقرار شود که بتوانیم از تمایلات و خصوصیات مخاطبانمان مطلع شویم.

چسبندگی زیادی در این کانال با قیف فروش و سایر متد ها اندازه گیری نرخ تبدیل وجود دارد. که می تواند به ما در شکوفایی کسب مان کمک شایانی کند.

این که در کجای “چرخه محصول “ یا چرخه “PCL”قرار داریم از نیازمندی هایی است که جهت شناخت بیشتر نوع اعلام حضور در بازار به آن احتیاج داریم.

در واقع تمامی نیاز هایی که در قدیم خیلی ساده از طریق مراجعه مشتری به بازار و درب دکان و فریاد ها و تشویق‌های شاگرد دکان برطرف و باعث فروش می شد.

اینک در بلوک ” کامیون کسب و کار” با متد های امروزی برنامه ریزی و اجرا می شود.

آموزش ها

بوم کسب و کارتجربه مشتریفروشکامیون کسب و کارکانال توزیعکاوه کارگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *